سالن زیبایی لیلا خانی

آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو در خانه + نکات حرفه ای

رنگ کردن مو در خانه
فهرست مطالب

خوشبختانه برای دوستداران زیبایی که به بودجه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اهمیت می‌دهند، رنگ و مش مو یک کار نشدنی نیست. رنگ مو یک کار تخصصی است و برای رسیدن به نتیجه مورد نظر باید نکات مهمی را رعایت کرد. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که قصد رنگ کردن مو در خانه را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بر اساس راهنما و دستورالعملی که در ادامه در اختیار شما قرار می‌دهیم پیش بروید. مطمئن باشید که بهترین نتیجه را می‌گیرید.

رنگ کردن مو در خانه توسط افراد مبتدی

رنگ کردن مو در خانه

پیشنهاد ما این است که در مورد انتخاب رنگ به‌هیچ‌عنوان عجله نکنید، تعداد زیادی روزانه به آرایشگاه‌ها مراجعه و در مورد این که چرا ترکیب رنگی که انتخاب کرده‌اند با طرح روی بروشور و مدل متفاوت است شکایت می‌کنند، البته در چنین شرایطی، معمولاً کار خیلی سخت می‌شود. پس اولین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش در مورد رنگ کردن مو در خانه انتخاب رنگ مو خواهد بود.

رنگ را انتخاب کنید

برای به‌حداقل‌رساندن آسیب، بهترین گزینه استفاده از رنگ خنثی است که دقیقاً با موهای شما مطابقت دارد. همین‌طور می‌توانید از ترفندهایی مانند رنگ موی مناسب بر اساس رنگ پوست و دستورات مشابه استفاده کنید. موضوع مهم در مورد رنگ کردن مو در خانه، عدم تجربه شما در این زمینه است. در نتیجه نسبت به استفاده مداوم مواد شیمیایی روی سر خود حساس باشید.

بهترین رنگ‌ها بر اساس نیاز شما

موضوع مهم در بحث رنگ کردن مو در خانه توجه به رنگ پوست، سن‌وسال، رنگ چشم یا موارد مشابه آن است. فاکتورهای زیادی می‌تواند در بحث انتخاب رنگ مناسب برای مو در خانم‌ها تأثیر بگذارد.

  • رنگ موی مناسب می‌تواند ظاهر شما را متحول کند؛ رنگ پوست شما را زنده کند، خاکستری‌ها را بپوشاند، درخشندگی را به چشمان شما بیفزاید.
  • از رنگ‌های قرمز یا مسی خودداری کنید، زیرا می‌تواند پوست شما را سفید یا نارنجی نشان دهد.
  • سعی کنید های‌لایت‌های کاراملی یا دارچینی را در اطراف صورت خود بیفزایید. این در مواردی که قصد استفاده از رنگ‌های تاریک یا دارک را داشته باشید بی‌نظیر باشد.

مواد لازم برای رنگ کردن مو در خانه

پیشنهاد می‌کنیم که تمامی لوازم زیر را فراهم کنید تا در پروسه رنگ کردن مو در خانه، هم بهترین نتیجه را دریافت کنید و هم واقعاً کارتان بی‌دردسر شود.

قبل از شروع، باید چند مورد را در اختیار داشته باشید که در اکثر جعبه‌های رنگ مو وجود ندارد.

  1. برس مخصوص رنگ‌آمیزی مو: اگر موهای شما کاملاً کوتاه نباشد، استفاده از آن راحت‌تر از یک شانه بزرگ است. برس ایده‌آل عرض یک و نیم تا دو اینچ دارد که در بازار و فروشگاه‌های لوازم آرایشی در دسترس خواهد بود.
  2. کاسه: برای مخلوط‌کردن رنگ و چرخاندن قلم‌مو
  3. گیره‌ها: برای نگه‌داشتن بقیه موهای شما درحالی‌که رنگ را در هر قسمت اعمال می‌کنید. درصورتی‌که موهای شما کوتاه است یا بافت لختی دارد، عموماً به استفاده از آن نیاز نخواهد بود.
  4. شانه موی باریک و نوک‌تیز: از دسته باریک و نوک‌تیز شانه برای تقسیم‌کردن موها به دو قسمت و از شانه برای پخش رنگ استفاده کنید.
  5. دو حوله تیره: یکی برای پوشاندن روی مو‌ها برای محافظت از لباس‌های شما و یکی برای پاک‌کردن هرگونه رنگ اضافه
  6. تونر صورت مبتنی بر الکل: به ازبین‌بردن لکه‌ها از روی پوست و کف و میز کمک می‌کند.
  7. تایمر: در نظر گرفتن زمان ماندن رنگ روی سر اهمیت زیادی دارد؛ در غیر این صورت با رنگ بسیار تیره یا روشن روبرو خواهید شد.

پس از فراهم‌کردن هر کدام از موارد بالا می‌توانید رنگ کردن مو در خانه را شروع کنید. اساساً هم قرار نیست کار سخت و پیچیده‌ای انجام دهید.

چطور در خانه مو رنگ کنیم؟

چطور در خانه مو رنگ کنیم

مراحل رنگ کردن مو در خانه عبارتند از:

آزمایش پوستی را انجام دهید

برای انجام تست رنگ روی بدن و پوست پیش از رنگ کردن مو در خانه از قبل برنامه‌ریزی کنید، زیرا این مرحله باید حداقل 48 ساعت قبل از رنگ کردن موهایتان انجام شود. اگرچه وسوسه‌انگیز است که از آزمایش پوست خودداری کنید، اما اگر به رنگی که قصد استفاده از آن را دارید، حساسیت داشته باشید یا واکنش منفی نشان دهید، به طبع از خطراتی که ممکن است برای شما داشته باشد جلوگیری می‌کنید.

ناحیه کوچکی از پوست را تمیز کنید، مثلاً در قسمت خم آرنج خود. مقداری از رنگ به‌اندازه ربع مخلوط شده با دیوپتر را در ناحیه داخلی آرنج قرار دهید و بگذارید 48 ساعت بماند. دستورالعمل‌های تست آلرژی پوستی را بر روی بروشور یا کنترلر همراه رنگ خود بخوانید و ناحیه پوست را در 48 ساعت آینده به‌دقت بررسی کنید. اگر هر یک از واکنش‌های توضیح داده شده روی درج را تجربه کردید، بدون مشورت با پزشک موهای خود را رنگ نکنید.

ناحیه رنگ‌آمیزی موی سر را آماده کنید

برای بهترین نتیجه، رنگ خود را روی موهای خشک و شسته نشده بمالید. وقتی برای شروع آماده شدید، یک تیشرت قدیمی رنگ تیره یا لباسی بپوشید که اگر رنگ روی آن ریخت درگیر ازبین‌بردن آن نشوید. یک حوله قدیمی تیره را روی شانه‌های خود بکشید و آن را با یک گیره مو محکم کنید.

بهتر است که رنگ مو با بخش‌های دیگر بدن شما برخورد نداشته باشد. به‌هرحال با مواد شیمیایی مواجه هستیم که خطرات زیادی برای پوست خواهند داشت. پس تاحدامکان در پروسه رنگ کردن مو در خانه، جلوی برخورد آن با گردن، صورت و… را بگیرید. در برخی موارد پاک‌کردن آن دردسرساز خواهد بود.

  1. دستکش‌های ارائه شده در کیت رنگ مو را بپوشید و رنگ مو و ترکیب را مطابق دستورالعمل با هم مخلوط کنید. مخلوط را به‌خوبی تکان دهید، بعد از هم زدن شما بهتر است یک‌بار دیگر کلیت رنگ را بررسی کنید، نباید هیچ بافت گلوله‌ای روی رنگ باقی بماند.
  2. می‌توانید از انواع فرچه‌ها و یا حتی دستکش برای پخش‌کردن مواد استفاده کنید، فرچه مخصوص را در بطری فشار دهید و خوب تکان دهید.
  3. مخلوط باقیمانده را به طور مساوی روی موها پخش کنید.
  4. از نوک بطری برای تقسیم و جهت‌دادن موها استفاده کنید و مستقیماً روی ریشه‌ها بمالید.
  5. مخلوط را به طور مساوی روی ناحیه ریشه پخش کنید.
  6. وقتی کارتان تمام شد، مخلوط را برای مدت‌زمان پردازش طبق دستورالعمل روی سر خود نگه دارید.

 

شستشو و حالت‌دهی

موهای خود را بشویید، با استفاده از دستان خود قسمت‌هایی را جدا کنید و هرگونه گره‌خوردگی را از هم جدا کنید و بشویید. کیت شما همراه با یک بطری نرم‌کننده محافظ رنگ است، نرم‌کننده را روی موهای خود بمالید و قبل از آبکشی دو دقیقه صبر کنید. موهای شما باید نرم، ابریشمی و قوی باشد.

نکات مهم و طلایی ‌رنگ کردن مو در خانه

نکات مهم رنگ کردن مو در خانه
  • شما می‌توانید نتیجه رنگ هر کدام از موها را در اینترنت و وب‌سایت‌ها بررسی کنید. عمدتاً طرحی که روی بروشور دیده می‌شود، با نتیجه‌ای که روی سر شما حاصل خواهد شد تفاوت دارد.
  • از شامپو و نرم‌کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. اکثر اینها فاقد سولفات هستند (بنابراین رنگ شما را از بین نمی‌برند) و دارای موادی هستند که به ماندگاری رنگ شما کمک می‌کنند. به‌علاوه، آنها از موهای شما در برابر شکستن و آسیب‌دیدن نیز محافظت می‌کنند.
  • درصورتی‌که رنگ موی شما بیش از حد روشن است و یا موهایتان نارنجی شده است، می‌توانید از شامپو اصلاح رنگ استفاده کنید. مدل‌های مختلفی از آن در بازار موجود هستند.
  • برای رفع مشکلات متداول و خشکی مو بعد از این که رنگ کردید، می‌توانید از انواع شامپوهای مخصوص استفاده کنید که در بازار موجود هستند. معمولاً به این شامپوها، محصولاتی برای موهای رنگ شده می‌گویند. فراموش نکنید که کیفیت آن نیز اهمیت زیادی دارد. بعد از رنگ کردن مو در خانه یکی از مهم‌ترین مراحل، نگه‌داری از آن است.

مراقبت از مو بعد از رنگ کردن

استفاده از تکنیک‌های مختلف رنگ کردن مو در خانه، اگرچه می‌تواند از نظر هزینه برای شما به‌صرفه باشد، اما وقتی به یک مراسم عروسی دعوت هستید، به طبع نمی‌توانید در این مورد ریسک کنید.

  • سعی کنید یک ماسک مو یا یک نرم‌کننده مو را نیز به روتین مراقبت از موهای خود اضافه کنید. اینها موهای شما را بعد از رنگ کردن مرطوب و سالم نگه می‌دارند.
  • استفاده از ابزارهای داغ مانند سشوار، اتوهای صاف‌کننده و اتوهای فر را محدود کنید.
  • هنگامی که از ابزارهای حالت‌دهنده داغ استفاده می‌کنید، یک محافظ حرارتی روی موهای خود اعمال کنید.
  • از گرفتن دوش آب گرم خودداری کنید و در صورت امکان از شستن موها با آب داغ خودداری کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از گل گیس، در خصوص رنگ کردن مو در خانه صحبت کردیم و به این مسئله اشاره داشتیم که استفاده از مواد شیمیایی اگرچه برای سلامتی مضر است، اما به‌صورت مستقیم سبب بروز عارضه نمی‌شود.

در انتهای این آموزش نیز متداول‌ترین نکات در مورد رنگ کردن مو در خانه و بهتر انجام‌دادن آن را به شما توضیح دادیم و به‌عنوان جمع‌بندی باید بگوییم که اگر یک مراسم مهم در پیش دارید و قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، از یک آرایشگر یا متخصص در این مورد کمک بگیرید.

همین طور اگر دوست دارید در حوزه رنگ و مش مو به صورت تخصصی و حرفه‌ای کار کنید، می‌توانید در دوره‌های آموزش رنگ و مش آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس شرکت کرده  و با دریافت مدرک معتبر کار خود را شروع کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

جدیدترین مطالب آموزشی

جدیدترین اخبار و اطلاعیه ها